Thursday 19 May 2016

KAWIN AWAL. .

Posted by Unknown at 03:48
assalamualaikum,, sekarang ramai aq tengok orang kawen awal.. . seronok bila tengok pasangan bahagia (yang dah kawin ya bkn pasangan couple sekolah) tu mengedate.. . bila tengok tu mula la aku dok berangan nak kawin.. . yang kawan2 aq pulak dok perli2 aku bila aku nak kawin.. . "oit cek,, bila hang nak kawin? calon dah ada.. . aku lapaq nasi minyak ni.. . hahaha.. . " itu laa gurauan dok kena kat aku.. . "hang lapaq nasi minyak pi la kedai beli nasi minyak😜😜😜".. . sebenarnye sebut kawin tu memang la senang.. . tapi kalau belum cukup sedia haruuu jadi 'istana cinta' tu.. . masa berkawan memang laa semua smooth ja.. . sebab kita tak tengok semua perangai dia.. . dia pun dok depan kita habis cover semua perangai.. .Tapi bukan la semua orang kawin muda ni dok gaduh hari².. . yang mana usia muda tp perangai dah matang memang perkhawinan cam gini laaa 👍👍👍👍.. . tapi ada sesetengah tu usia muda n tak matang tapi ambil keputusan terburu2 nak kawin tu yang jadi macam ribut.. . Aku ni baru masuk usia 20an.. . still study.. . in shaa allah lepas aku grad ada rezki aku kawin la.. . bukan tak mau cepatkan benda baik.. . tapi tak mau terburu².. . aku tak taw samada aku ni mampu atau tidak pikul tanggungjawab sbgai isteri.. . bukan mudah bak hang nak jadi istri ni.. . tambah pula aku ni manja.. . balik uni pun parents dok hanta jemput lagi.. . baju un mak aku dok tolong lipat.. . setakat pandai memasak, aku rasa tak cukup lagi untuk aku jadi istri orang.. . jodoh itu kan RAHSIA ALLAH. . Allah tu maha mengetahui. . Allah tahu aku masih tidak mampu sebab tu laa jodoh aku tak sampai lagi.. . 😀kan ada kata² yang berbunyi "ALLAH TAK AKAN MENGUJI HAMBANYA DILUAR KEMAMPUAN HAMBANYA.. .perkhawinan ni pun 1 ujian juga taw.. . In Shaa Allah sampai seru kawin laa aku.. . 😊😊😊 sama ada kawin degan ajal dulu atau pun manusia,, . wallahualam.. .
*cek ambil kat googla ja pic ni.. .😀 

0 comments:

Post a Comment

 

Casper dee Violet Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review